NEKÜNKSZÓL VÁROSOK


BUDAPEST    DEBRECEN    KECSKEMÉT    PÉCS    SOPRON    SZEGED    SZOLNOK

Ford F150 2015: botrány az alumínium körül

Magyar


A Ford F150 létezésének a legnagyobb változásán ment keresztül nemrég: 2015-től már alumíniumból készül Amerika legnépszerűbb autójának a karosszériája. Nemrég pedig felhívták az autósok figyelmét arra, hogy a Ford kereskedők negyedénél tudják csak javíttatni az újdonságot, négyszeres áron, dupla annyi idő alatt. Ez gyorsan elhessegette az „alacsony” fogyasztású kisteherautó körüli rózsaszín PR álomvilágot.

Ebből az ügyből a jó öreg Európa kimarad, mert ide elenyésző mennyiségű F150 hajózik át, zömmel a jobban felszerelt típusok. Korábban, az amerikai év autója/kisteherautója választás előzeteseként már célozgattam rá, hogy az egyik kulcs az újdonság sikerében a javítás lesz, mert az F150-et elég sokan vásárolják munkaautónak és szabadidős célra, ott pedig a sérülés viszonylag gyakori.

Ezen a vonalon indult el az Edmunds.com is, az a weboldal, amely az autóvásárlókat segíti, pontos adatokkal, összehasonlítási lehetőségekkel, értékvesztési információkkal és persze tesztekkel. Az „alany”, a tartós teszt céljából, az újság által megvásárolt F150 4×4 SuperCrew. Az 52 ezer dolláros kisteherautónak az oldalát kalapáccsal kétszer beütötték, a lényeg, hogy két jól látható és két egyszerűbb sérülést okoztak a jobb hátsó sárvédőnek. Ez az akció látható a lenti videóban.

Az izgalmak ezután következtek, elvitték a járművet egy Santa Monica-i (Kalifornia) hivatalos Ford szervizbe. Az első csavar az volt, hogy az államokban háromezernél is több Ford kereskedés létezik, amelyek nagy részéhez szerviz is tartozik. A kék ovál, tavaly már intenzív kampányba kezdett, ami annyit tesz, hogy kb. 50-70 ezer dollárt kellett beruháznia a szerviznek, hogy a megfelelő szerszámozottsága és a dolgozók képzése meglegyen, ami ennél is fontosabb: létrehozzanak egy „tiszta szobát”. Ez a „tiszta szoba” azért fontos, mert ott, csak a könnyűfém karosszériás autókat javítják.
Az új feladatra 750 szervizt készítettek fel, a lényeg, hogy a független javítókat is beleszámítva, jóval kevesebb helyen lehet javíttatni az új F150 karosszériáját, mint az autót megvásárolni és az általános szervizét elvégeztetni. Ráadásul az újdonság biztosítási díja tíz százalékkal magasabb. (Ezt természetesen nem említik a reklámokban.)

Ford_F150_aluelemei_sm1

A könnyűfémes verzió dupla annyi munkaidőt vett igénybe, az egész procedúra – sérüléstől függően – 7-10 napos kiesést okoz az autó használatában. A fűszert az adta, hogy az óradíj már 120 dollárral ketyegett… Független javítóknál is hasonló a trend, ott ötven dolláros az acélkarosszéria javítási óradíja, ha alumínium autóhoz kell hozzányúlni, akkor már 105 dollárt kell fizetni egy óra munkát követően.

A sérülések javítás díja 2400 dollár volt, erre jött rá 1738,44 dolláros egyéb költség, a végeredmény: 4138,44 dollárba került a javítás.

A végeredmény: dupla óradíjért, hosszabb ideig tart a javítás, amiért távolabbra is kell autózni. Ez váltott ki heves reakciókat, remek szócsatákat a neten, az első videó kb. 1,5 milliós nézettségnél jár, a második rész közelíti a hétszázezret.

A legizgalmasabb az egészben, hogy a prémium autók javítási költségeit nem tudni mennyire viseli el az átlagember vagy egy cég, amely munkára vásárolja a kisteherautót. A jóval drágább és körülményes javítás okozta plusz költség nyilvánosságra kerülése nem tudni mennyire veti vissza a keresletet, ezt csak a féléves vagy az év végi eladási eredmények tudják megmondani. A Ford persze készült erre is, az autó bevezetésekor sokat demonstrálták, hogy az alu karosszéria mennyivel jobban bírja a mindennapi gyűrődéseket, mint a megszokott acél bódé.

Az élet megy tovább a maga megszokott medrében, a januári eladásokon nem látszik visszaesés. A Ford 54370 darab F szériás kisteherautót adott el a pezsgő piacon, mögötte a Chevrolet Silverado 36106-os eredménnyel második, bronzérmes a Ram, 28618 darabbal. Ez a sorrend megegyezik az összesített autó eladási toplistával, negyedik helyre feljött a Toyota Corolla, ötödik pedig a Toyota Camry.

Forrás: autblogger.hu






HOZZÁSZÓLÁSOK»



Cikk bejelentése



Írjon Ön is,írj te is magazinunkba!