NEKÜNKSZÓL VÁROSOK


BUDAPEST    DEBRECEN    KECSKEMÉT    PÉCS    SOPRON    SZEGED    SZOLNOK

Itt a tavasz, pattanjunk nyeregbe!

ITE


A hosszú tél után jólesik minél több időt a szabadban töltenünk. Használjuk ki az előttünk álló hosszú hétvégéket és tekerjünk minél többet!

A kerékpározás az egyik legjobb sport, hiszen minden korosztály űzheti, és bármikor elkezdhető. Egészséges, hiszen jótékony hatással van a keringési rendszerre, a szívre, átmozgatja az izmokat, elsősorban a far, a comb, a vádli izmait, de közvetetten jótékony hatással van a gerincre is. Fokozatosan fejleszthető az izomzat, nő a tüdőkapacitás, javul agyunk oxigénnel való ellátottsága. Az évek múlásával is könnyedén fitten tarthatjuk magunkat, ha rendszeresen kerékpározunk. Érdemes megfelelő kerékpárt választani, ezt ma már akár online is megtehetjük. A feszültség oldására is kiválóan használható, hiszen a kerékpározással oldódik a bennünk felgyülemlett stressz is. Ha kedvet kaptunk, összegyűjtöttünk néhány biciklis túraajánlatot, válasszuk ki a legközelebb esőt, és nyeregbe hát!

Tisza-tavi kerékpáros körtúra

Egyre divatosabbá vált az utóbbi időben körbetekerni a nagy tavainkat, ha a Tisza-tavat választjuk, egy teljesen sík terepen tehetjük mindezt. A Tisza-tónál is többféle tematikus túrát választhatunk, érdeklődésünknek megfelelően. A tókerülő túra egy 120 vagy 140 km-es, 2 napos túra, melyet a végén egy komp igénybevételével lehet teljesíteni. A túra során több ajánlott pihenőhely van: vízügyi bemutatóterem, vesszőmúzeum, madárrezervátum, strand, babamúzeum. A madaras út kerékpártúra egy rövidebb, mintegy 80 km-es túra, 8 óra alatt teljesíthető, több helyen kialakított madármegfigyelő helyekkel, garantált idegenvezetéssel.

Kiskunsági túra

Ha már edzettebbek vagyunk, még mindig sík terepen belevághatunk a 305 km-es kiskunsági túrába, mely a Csepel-szigetet, a Pesti félmedencét és a Solt-bajai síkságot tartalmazza. Budapestről indulva Bugyi érintésével, majd Apaj, Kunszentmiklós, Kiskőrös, Kalocsa. Az élménybeszámolóban így írnak róla: „Ez itt a csend világa. A bivalyok nesztelenül merülnek bele a vízbe, szellő sem susogtatja a leveleket, az úton egyedül a bringánk surrog halkan. Még csak nem is igen beszélgetünk. A természet szabja meg a napirendet, a csend válaszol néma kérdéseinkre. Teljes kikapcsolódás, közel a nagyvároshoz, mégis egy másik planétán”. A budapesti nyüzsgés után jó lehet kikapcsolódni, és elmerülni egy teljesen más világban.

Gödöllői dombság-Cserhát kerékpártúra

Ez a túraútvonal még mindig nincs messze Budapesttől, tehát aki onnan indul, az is könnyen elérheti. Ez az útvonal azonban már nehezebb a közepesnél, hiszen az útvonal dombvidéken vezet, és a szintemelkedés 1039 m. Az út Veresegyházon kezdődik, átvezet a Gödöllői-dombságon, majd a Cserhát egy részén. Mindenhol kis forgalmú utakon vezet keresztül, öt szakaszból áll. Az első szakasz Veresegyháztól Galgamácsáig tart, a második Nógrádkövesdig, a harmadik szakasz Bánkig vezet, mely a túra legészakibb pontja. A negyedik szakasz tartalmazza a legnagyobb lejtőket és emelkedőket, mely egészen az M2-es autópályáig visz, ahol Vácduka felé kell fordulni, majd visszatekerni Veresegyházra, az utolsó szakasz egy könnyű, levezető jellegű útszakasz.

Kis-Balaton kerülő kerékpártúra

Végezetül menjünk a Dunántúlra, és kerüljük meg a Kis-Balatont! A közepesnél könnyebb, dombvidéken haladó túra 41 km-es és 177 méteres szintkülönbséggel bír. A túra Zalakarosról indul, majd Zalakomárom felé vesszük az irányt. Balatonmagyaród előtt félúton található a bivalyrezervátum, ha időnk engedi, semmiképp se hagyjuk ki, csakúgy mint a Kányavári-szigetet és a rajta átívelő hidat. A Kis-Balaton bemutató központ megtekintése után közúton Újszabár felé tekerünk, majd visszatérünk Zalakarosra.

Mindenkinek jó utat, napfényes időt és defektmentes kerékpározást kívánunk!






HOZZÁSZÓLÁSOK»



Cikk bejelentése



Írjon Ön is,írj te is magazinunkba!