NEKÜNKSZÓL VÁROSOK


BUDAPEST    DEBRECEN    KECSKEMÉT    PÉCS    SOPRON    SZEGED    SZOLNOK

Készítsük fel motorjainkat a télre!

ITE


Ugyan most még tombol a nyár, és az őszi szép napok is ígérnek még egy-két kellemes motoros túrát, hamarosan vége lesz a motoros szezonnak, így nem árt időben felkészülni a motorok téli tárolására, hiszen a nem megfelelően tárolt motorok sokkal gyorsabban mehetnek tönkre.

Ha azt szeretnénk, hogy motorunk hosszú távon szolgáljon minket és sokáig túrázhassunk vele, akkor nem mindegy, hogy télen hogyan tároljuk a járgányunkat. A tél nem kifejezetten kedvez a motorosoknak, motorunknak erre a néhány hónapra megfelelő helyet kell biztosítanunk, hogy tavasszal jó formában vehessük elő és pattanhassunk a nyergébe.

Ezekre mindenképp figyeljünk!

Egy megszívlelendő tanács, hogy a tankot mindig telitöltve rakjuk el, hiszen ellenkező esetben a benzingőz nem tesz jót a tank belső oldalának, és később sok bosszúságot fog okozni az eltömődő benzinszűrő.

A szezon végén mindig mossuk le a motort, igyekezzünk a lehető legalaposabban elvégezni a mosást, így tavasszal majd egy tiszta motort vehetünk elő. A mosást-szárítást követi a motorlánc kenése vagy befújása. Ezt minden olyan alkatrésszel végezzük el, amely rozsdásodásra hajlamos (ilyen az oldaltámasz rögzítője, a fék- és kuplungkarok töve, stb.).

Télen a gumiról se feledkezzünk meg: gondoljunk bele: hogyha a motor egész télen a gumikon áll és viseli a motor egész súlyát, akkor ez nem tesz jót nekik. Mindenképpen tehermentesítsük hát a gumikat télen: ha van középállvány, akkor ez eleve megoldható, ha nincs, akkor bármilyen más megoldás megfelelő lehet, motoremelő állvány, téglákból, deszkákból épített állványzat. Ha valami miatt az előbbi módszerek egyikére sincs lehetőségünk, akkor pár hetente gurítsunk kicsit a motoron, hogy ne egy ponton terhelődjenek a gumik.

A következő problémás pont az akkumulátor: a télire eltett motorból mindenképpen szereljük ki az akkumulátort, majd tároljuk azt fűtött helyen és háromhetente töltsük fel! Ellenkező esetben tavasszal vehetünk egy teljesen újat. A hagyományos autótöltőkkel persze nem árt vigyázni, mivel nagyobb kapacitásúak, így könnyen túltölthetjük a motor akkumulátorát. A legjobbak ebből a szempontból a csepptöltők, melyek kiküszöbölik a fenti hibákat.

Ha ezeket a karbantartási munkálatokat elvégeztük, akkor a legjobb, ha egy fűtött, száraz garázsban várja majd motorunk a melegebb napokat, ám sajnos ez a lehetőség nem mindenkinek adatik meg. Ekkor kérhetünk valakitől bértárolást, ami még mindig jobb megoldás hosszútávon, mintha a motornak a szabadban kellene télen állnia. Ha mégsem találunk más megoldást, akkor a szabadban tárolt motorokat célszerű ponyvával befedni. A motoros boltokban kaphatók erre a célra speciális ponyvák, amelyek a vizet nem engedik át, csak némi szellőzést biztosítanak, így a lehető legjobban megvédik a járművet a tél viszontagságaitól. A szabadban történő tárolás esetén ne felejtsük el ellenőrizni a hűtőfolyadék fagyállósági szintjét, nehogy tavasszal kellemetlen meglepetés érjen bennünket!

Tároljuk biztonságosan!

Sajnos még a garázsban sem mindig tudhatjuk biztonságban a járművünket, pláne nem a szabadban! Így, a garázsban is zárjuk le lakattal, lánccal, ha pedig kint tároljuk az utcán, akkor nem árt még jobban lezárni, többféle lánccal is, hiszen ez jelentősen megnehezíti a tolvajok dolgát.






HOZZÁSZÓLÁSOK»



Cikk bejelentése



Írjon Ön is,írj te is magazinunkba!