NEKÜNKSZÓL VÁROSOK


BUDAPEST    DEBRECEN    KECSKEMÉT    PÉCS    SOPRON    SZEGED    SZOLNOK

Megy a hiszti a Forma-1-es autók hangja miatt

Potter


Sebastian Vettel gyűlöli a Forma-1-es autók új hangját, Jenson Button szerint máshol kellene versenyeznie, Felipe Massa szerint már nem lehet változtatni. Kamui Kobajasi pedig kis túlzással örül, hogy él.

Vettel gyűlöli az új motorhangot
Vettel gyűlöli az új motorhangot

A szezont komoly gondokkal indító címvédőből, Sebastian Vettelből a Malajziai Nagydíj előkészületei közben tört ki a nem épp visszafogott vélemény az autók hangjáról.

“Ez sz*r. Ültem a boxutca falán a múltkori futamon, és csendesebb volt, mint egy bárban. Szerintem ez nem jó a szurkolóknak. Az F1-nek lenyűgözőnek kell lennie, és ennek a hang is része. Emlékszem, illetve annyira nem emlékszem, mert hat éves voltam, amikor elmentünk Németországban egy szabadedzésre, és a hang nagyon megmaradt bennem. Hogy milyen hangosak voltak az autók, hogy remegett a föld tőlük. Kár, hogy ma már ez nincs meg” - mondta a német.

Jenson Button, a McLaren pilótája szintén éles hangnemben vágott vissza neki.

“Aki boldogtalan, az menjen, és versenyezzen máshol! Pilótaként felesleges véleményt nyilvánítanunk az autók hangjáról és arról, hogy milyen érzés vezetni őket. Amikor elsőként haladunk át a célvonalon, akkor megnyertünk egy nagydíjat. Kit érdekel, hogy milyen a kocsi hangja vagy hogy néz ki? Legyőztük a világ legjobbjait, csak ez a fontos!” - közölte a brit versenyző.

Felipe Massa, a Williams brazilja szerint is felesleges az autók hangjával foglalkozni.

“Két éve, amikor döntöttek a változtatásról, mindenki tudta, hogy meg fog változni a hang. Most már túl késő. Lehetetlen elérni, hogy a turbó és a motor olyan hangot adjon ki, mint egy V8-as. Csinálhatnak, amit akarnak, nem lesz olyan a hangzás. Úgy gondolták, ez a jó irány a technológiában, így most ez a helyzet” - vélekedett a dél-amerikai.

Közben komolyabb témákat is feszegetnek a boxutcában, Kamui Kobajasi szerint például veszélyesebbek az új orrok, mint a korábbiak. Az újraterveztetés célja az volt, hogy az autók ne repüljenek az égbe egy-egy ütközésnél, és hogy az első terelőszárnyak ne veszélyeztessék a pilóták testi épségét, amikor esetleg egymásnak ütköznek. Úgy tűnik, túl jól sikerült a változtatás, hiszen most már alá tud csúszni az egyik autó a másiknak, ha hátulról ütközik neki. A japánnal majdnem ez történt, amikor Ausztráliában nekiment Felipe Massának.

“Nagyon komoly gond volt, nagyon veszélyes lehet ez a versenyzőre. Szerencsés vagyok, hogy nem sérültem meg, mert mondjuk Monzában ez súlyosabb lehetett volna. Az Albert Parkban nem olyan nagy az első kanyarban a sebesség, de ijesztő volt, amikor utólag megláttam a képeket” - mondta Kobajasi. Szerinte az FIA-nak újra kellene gondolnia az “orrügyet”, és nem csak a korábban már sokat emlegetett esztétikai okok miatt.

Ami a magyar idő szerint vasárnap délelőtt 10 órakor kezdődő futamot illeti, a fogadóirodák komoly favoritnak tekintik a Mercedes versenyzőit, Lewis Hamiltont és Nico Rosberget, míg a többieket egyelőre látványosan nem tudják hova sorolni.

Malajziai Nagydíj
oddsok a futamgyőzelemre
BET365 BETVICTOR WINNER
Lewis Hamilton (Mercedes) 2.62 2.50 2.62
Nico Rosberg (Mercedes) 3.00 3.00 3.00
Sebastian Vettel (Red Bull) 15.00 15.00 13.00
Valtteri Bottas (Williams) 17.00 17.00 13.00
Jenson Button (McLaren) 15.00 17.00 13.00
Felipe Massa (Williams) 15.00 17.00 15.00
Kevin Magnussen (McLaren) 15.00 19.00 17.00
Fernando Alonso (Ferrari) 17.00 21.00 17.00
Daniel Ricciardo (Red Bull) 19.00 23.00 17.00
Kimi Räikkönen (Ferrari) 41.00 51.00 34.00
Forma-1
A pontversenyek állása
Egyéni
1. Nico Rosberg Mercedes 25
2. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 18
3. Jenson Button McLaren-Mercedes 15
4. Fernando Alonso Ferrari 12
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 10
6. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 8
7. Kimi Räikkönen Ferrari 6
8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 4
9. Daniil Kvjat Toro Rosso-Renault 2
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1
11. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 0
12. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 0
13. Max Chilton Marussia-Ferrari 0
14. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 0
15. Romain Grosjean Lotus-Renault 0
16. Pastor Maldonado Lotus-Renault 0
17. Marcus Ericsson Caterham-Renault 0
18. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 0
19. Lewis Hamilton Mercedes 0
20. Felipe Massa Williams-Mercedes 0
21. Kamui Kobajasi Caterham-Renault 0
Konstruktőrök
1. McLaren Mercedes 33
2. Mercedes AMG Petronas 25
3. Scuderia Ferrari 18
4. Williams Martini Racing 10
5. Sahara Force India 9
6. Scuderia Toro Rosso 6
7. Lotus F1 0
8. Caterham F1 0
9. Marussia F1 0
10. Sauber F1 0
11. Infiniti Red Bull Racing 0

 

forrás: hatharom.com






HOZZÁSZÓLÁSOK»



Cikk bejelentése



Írjon Ön is,írj te is magazinunkba!